konervativan tip iza radikalnih ideja
moja razmišljanja
oglasi
koliko vas je online
pretraga
Google
 
oglasi
Blog
utorak, travanj 29, 2008

Tema o kojoj ću vam sada pisati nije nimalo laka. To je pitanje eutanazije: je li dopušteno ili nije skratiti nekoj osobi muke. Taj problem ću pokušati sagledati sa više strana, a i iznijet ću svoje osobne stavove. Eutanazija dolazi od grčke riječi koja je značila „blaga smrt“, ali ona nije značila da čovjek čovjeku pomogne umrijeti nego laka smrt u snu. Značenje i pojam joj se danas promijenio te je ona danas riječ koja označava postupak kojim neka osoba pomaže drugoj osobi skratiti patnje. Pitanje kada je dopušteno oduzeti nekomu život, čak ako ta osoba to želi i traži je vrlo diskutabilno. Sa znanstvene strane kada je osoba u teškom fizičkom stanju tj. vegetira, njen je mozak mrtav te ona nije svjesna zbivanja i tada bi eutanazija bila opravdana, ali ima slučajeva da su se ljudi vraćali iz takvih stanja te je nemoguće odrediti tko i kada će se vratiti u svijest. Mnoge pobornike eutanazije možemo naći među ateistima. Posebno je zanimljivo koje oni argumente iznose u korist eutanazije. Prvi argument je da su oni gospodari svojega tijela i da oni mogu odlučiti kada više ne žele živjeti. Taj stav doživljavam prilično kukavnim i sebičnim jer mi nismo na svijetu sami i kad umremo netko će tugovati za nama. Ljudi koji takav argument iznose su vrlo sebični ili velike kukavice koje se boje patnje i kojima je život drag samo dok je dobar i dok im je sve u redu. I što je najžalosnije ako čovjek nije u stanju iznijeti želju za  smrću i skraćivanjem patnja, drugi će je iznijeti umjesto njega. Razloge ne treba navoditi: od želje za smanjenjem troškova, olakšanjem državnog proračuna do sebičnih želja za nasljeđem ili nekom imovinom. Ima i onih osoba kojima je stvarno žao neke osobe i željeli bi joj pomoći, ali nisu u mogućnosti im nikako pomoći osim da im skrate muke. Za takve osobe ja nemam nikakva negativna komentara te jedino mogu reći kao kršćanin i vjernik da takve osobe trebaju nositi sami svoj križ. Nekada jednostavno je potrebno se nositi s velikom patnjom jer jedino osobe koje pate mogu razviti suosjećanje za druge osobe koje pate i mogu im pomoći. Osobe koje su pobornici eutanazije često tvrde da ako si čovjek može olakšati patnje smrću i ako drugi pate zbog njega da bi trebao pristat na eutanaziju. Na ovo ne mogu dati lagan odgovor. Oko pitanja tuđe patnje sam se već malo prije osvrnuo, ali tvrdim da nas patnja učvršćuje kao pojedince i kao zajednicu jer kad neko pati svi njegovi bližnji jednako pate kao i on i tada su oni ujedinjeni u svojoj patnji. Znam da nije lako patiti, ali tuđa patnja nam ponekad pomaže da uvidimo svoj život i da sagledamo što smo do sada postigli. Tuđa patnja nam pomaže da razmislimo o svojoj prolaznosti i o onome što smo postigli u životu. Sa ekonomske strane eutanazija može smanjiti državne izdatke za ustanove kao što su bolnice i starački domovi ali ipak zar se ijedan život može uspoređivati sa novcem. Svaki život je neprocjenjiv i svaka smrt je smrt nečeg neprocjenjivoga. Za nas kršćane smrt zapravo nije konačna smrt već je ona prijelaz u novi život. Svaki je čovjek ravnopravan, ali pitanje eutanazije (poglavito u slučajevima kada osoba vegetira) zadire u ljudsku ravnopravnost i omogućava pojedincima da odlučuju kada netko treba umrijeti, a kada ne. Sa strane najvećih svjetskih monoteističkih religija (islam, kršćanstvo i židovstvo) eutanazija je čovjekovo svjesno zadiranje u temeljna ljudska prava na dostojan život i dostojnu smrt. Bog je jedini gospodar života i jedini on može odlučivati o pitanjima života i smrti.  Papa Ivan Pavao II. je izjavio u enciklici "Evanđelje života" da je "eutanazija teška povreda Božjega zakona, budući da je namjerno ubojstvo ljudske osobe moralno neprihvatljivo."  Papa se tu dotaknuo ljudske moralnosti i prava  pojedinca da nekomu oduzme život. Sa papom Ivanom Pavlom II. Se slažem u potpunosti i smatram da čovjek kao što ima pravo da bude radostan i pravo da sebi učini ugodu ima i pravo da trpi patnje i da pati jer život nije samo dobar i drag, nego je život i patnja te stalna borba za preživljavanje. Eutanazija je po meni moralno neprihvatljiv čin koji za posljedicu ima dopuštanje čovjeku da bude gospodar života i smrti. Nitko nema pravo prisvojiti pravo da odlučuje kada netko treba umrijeti već može se samo moliti Bogu (ako je vjernik) da osobi koja pati umanji muke.

story2you @ 18:35 |Komentiraj | Komentari: 12 | Prikaži komentare
Arhiva
« » kol 2016
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Brojač posjeta
57164
Index.hr
Nema zapisa.